Gradski muzej Varaždin

Prizor iz stalnog postava “Svijeta kukaca”
Veduta Varaždina na razglednici s početka 20. stoljeća
Servis za jelo iz 19. stoljeća izložen u Starom gradu
Šamija, pokrivalo za glavu članice Društva Hrvatska žena
Prodavaonica Gustava Mosesa i sina u Varaždinu s početka 20. stoljeća
Seosko veselje, nepoznati nizozemski slikar, 17. stoljeće
Sudionici muzejskih radionica u Gradskom muzeju Varaždin

TISJA KLJAKOVIĆ A di su joj misli?

IZLOŽBA

mjesto održavanja: GMV, Kula stražarnica, Strossmayerovo šetalište 7
datum početka/završetka: 26.05.2011. / 05.06.2011.
otvorenje: 19,00
organizator: Gradski muzej Varaždin

         U tek nekoliko riječi mogao bi se opisati život u umjetničkom ciklusu mlade splitske slikarice Tisje Kljaković. Svaka dubokoumna analiza tog života bila bi suvišna, jer on je neopterećen kao i njezina djela. Pa upravo i ključ kvalitete likovnog djela obitava u jednostavnosti. Tražiti povijesne naslage, idole i utjecaje bilo bi pretjerano. Cilj nipošto nije bio stvaranje teže razumljivih djela, već onih koja poruku jednog življenja prenose transparentno. Izgrađenim individualnim umjetničkim izrazom, Tisja je slikarica koja je svoju ideju pretočila u oblike bliske svima nama. Promatrajući životne situacije jednog neidentificiranog para, shvaćamo da svakodnevni život dvoje ljudi ne predstavljaju intelektualni razgovori ili komplicirane geste već susret u kupaoni, dnevnoj sobi ili šetnja uz obalu. U takvim naizgled svakodnevnim momentima za aktere ove priče dovoljno je da postoje i samo to. Oni ne postavljaju pitanja i ne okreću se metafizičkim odgovorima nego nesputano egzistiraju u vlastitoj slobodi, a da istovremeno ne opterećuju nikoga oko sebe.
          Kompozicija je oblikovana minimalistički, uz isticanje detalja i to upravo onih koje nalazimo u svakom kućnom interijeru, iako prostor nigdje nije definiran. Umetanjem za život neophodnih elemenata kao što je namještaj ili pak jedno drvo u prirodi, autorica nam je ostavila mjesta da sami izgrađujemo ostatak ambijenta, ali i da nam naša mašta pomogne u stvaranju atmosfere. Praznina je ovdje suvislo promišljena i uklopljena, namjerno je smještena u slikarskoj priči i ona uspješno funkcionira u oku promatrača. Izdvojeni prizori govore o načinu na koji dvoje ljudi provodi slobodno vrijeme. Oni su uvijek prisni, jedan uz drugog, ili pak udaljeni, a opet naklonjeni jedno drugom dok kontakt ostvaruju jednostavnim gestama, blago nagnutim glavama ili spojenim rukama. Njima ne nedostaju dodatni protagonisti, oni su otišli i nije ni nužno da se vrate. Ponegdje je dovoljan samo harmonikaš da zabava traje, a ponegdje samo pas kao tihi promatrač i pratitelj. Zanimljivo je da publika u vrlo kratkom vremenu može shvatiti o čemu je riječ, a opet to je postignuto na najjednostavniji način, tako da su likovi oblikovani linearno, spolovi naglašeni primarno, detalji postavljeni na bijeloj podlozi. Tehnikom bez gomilanja i kompliciranja autorica se približava svima. Misao o dopadljivosti prepuštena je svakome od nas, jer ona je uvijek prisutna, neizbježna, a umjetnički dosezi široki. Tako je i sa cvijećem na stolu, glazbenim instrumentima, pticom na grani, čašom vina… Svi elementi postoje i u našoj i u umjetničkoj realnosti, a njih možemo voljeti i ne moramo. Na kraju, vraćajući se na ideju o jednostavnosti, mogli bismo postaviti i pitanje o granici našeg vizualnog osjetila. Promatrajući slike može nam se učiniti da se one nadovezuju jedna na drugu, da je tijek naracije itekako prisutan, no nije li tako i u stvarnom životu? Svaki segment u zbilji praćen je prethodnim, a vođen je idućim.
         Kombiniranjem akrline boje, olovke i aplikcija koje formiraju reljef, Tisja dokida formalne slikarske elemente kao što su perspektiva ili svjetlost, no na taj način sve ostavlja otvoreno, a opet shvatljivo. Zadirući u područje nadrealizma radost života sažima na bitno, jer u mašti je moguće da su harmonikaši padobranci ili da ljubavnici žive u krošnji drveta. Pojednostavljajući situacije autorica se približila svima, likove je oslobodila, prazninu ovjekovječila, sve nesputano živi i nastvlja se.
                                                                                              Iva Potočnik   


TISJA KLJAKOVIĆ rođena je 30. lipnja 1979. godine u Splitu.                  
Završila je Školu likovnih umjetnosti –smjer slikarski dizajn.                       
U travnju 2003. diplomirala je slikarstvo na Umjetničkoj akademiji u Splitu u klasi prof. Gorkog Žuvele. Živi i radi u Splitu.
 
Samostalne izložbe:
2001. Salon Galić, Split
2002. Studio galerije Sv. Krševana, Šibenik
2003.  Konzervatorska galerija, Split
2003. France Alliance, Split
2004.  Galerija Doma kulture, Bol
2004. France Alliance, Split
2004.  Virtualna galerija Serrano, Pariz – stalni postav (www.galerieserrano .com )
2005. Galerija doma kulture, Bol
2005.  France Alliance, Split
2005. Galerija Zvonimir, Solin
2006.  Galerija „FONTICUS“, Grožnjan
2006.  Galerija KULA, Split
2007.  Galerija Josip Račić, Zagreb
2007.  Galerija Gojak, Makarska
2007.  Gradski muzej, Omiš
2007. Dvorac Vitturi, Kaštel Lukšić
2008. Galerie Šikoronja, Rosegg, Austrija
2009.  Galerija HPB, Zagreb
2009.  Galerija Vapor, Korčula
2009.  Galerija Mala, Zagreb
 
Sudjelovala je na skupnim izložbama:
2004.  Galerija Sv Krševana, izložba djela fundusa galerije Sv. Krševana,
2005.  Klovićevi Dvori, Zagreb, izložba galerije Beck
2006.  Galerija Zvonimir, Zagreb,
2008. Galerija Ericsson Nikola Tesla, izložba suvremenih hrvatskih likovnih umjetnika 
           „A sad moderno„
2008.  Muzej Mimara, Zagreb
2008. Dom HDLU, Zagreb, Zagreb
2008.  Galerija Akvarij-Bačvice, Split
2009.  Palača Milesi, Split
 
Djela joj se nalaze u fundusu Moderne galerije u Zagrebu, Gleriji Sv. Krševana u Šibeniku te u privatnim zbirkama diljem svijeta.
 
Adresa: Rendićeva 4, 21 000 Split
Tel:021/ 384 174
Mob: 091/ 384 31 44

povratak