Gradski muzej Varaždin

Prizor iz stalnog postava “Svijeta kukaca”
Veduta Varaždina na razglednici s početka 20. stoljeća
Servis za jelo iz 19. stoljeća izložen u Starom gradu
Šamija, pokrivalo za glavu članice Društva Hrvatska žena
Prodavaonica Gustava Mosesa i sina u Varaždinu s početka 20. stoljeća
Seosko veselje, nepoznati nizozemski slikar, 17. stoljeće
Sudionici muzejskih radionica u Gradskom muzeju Varaždin

Hinko Gudac / Crteži i slike - izbor iz opusa

IZLOŽBA

mjesto održavanja: Mali salon, Korzo 24, Rijeka
datum početka/završetka: 07.04.2000. / 23.04.2000.
radno vrijeme: 10.00 - 13.00; 17.00 - 20.00
cijena ulaznice: 0
podatak o vodstvu: muzejski pedagog Milica Đilas, uz najavu na tel 334 280
autor stručne koncepcije: Branko Cerovac, kustos Moderne galerije Rijeka
autor likovnog postava: Branko Cerovac, kustos Moderne galerije Rijeka
organizator: Muzej moderne i suvremene umjetnosti

"Moderna galerija Rijeka-muzej moderne i suvremene umjetnosti odlučila je ove godine pokazati na izložbi u Malom salonu dvadesetak odabranih crteža i slika akademskog kipara Hinka Gudca (Sušak 1912. - Rijeka 1991.)., te na taj način preispitati domet teze o značaju pojave i djela ovog umjetnika nadrealističke inspiracije i poetike - u kontekstu regionalne i nacionalne povijesti umjetnosti, čemu je likovna kritičarka Marina Baričević u posljednje vrijeme dala obiman prilog. Svi crteži i sve slike na ovoj izložbi vlasništvo su Vladimira Biondića koji u Zagrebu vodi brigu o stalnoj izložbi djela iz ostavštine Hinka Gudca. Kao selektor djela i autor ove nešto skromnije izložbe odlučio sam ostaviti po strani sve slikareve realistički (uvjetno rečeno) krajolike, mahom marine, vezane za umjetnikovu svagdašnju okolinu, a i poznati slikarev "Autoportret" (1944.), s koncepcijskom intencijom da u sažetoj postavi u Malom salonu prvenstveno istaknemo iznimnu kakvoću i konceptualnu intrigantnost pregnantnih crteža velike plastičke i simboličke snage, te ponajbolje od brojnih imaginarnih krajolika, posebno iz koloristički najsmionijeg i najuspjelijeg ciklusa uljenih slika "Blagoslovljenog teritorija" (1956.-1972.) te manje eksponirane, ali po semantičkoj slojevitosti konceptualne superstrukture motiva Žene-Rata-Poprišta izvanredno dojmljive i za autorov osobni imaginarij ("privatnu mitologiju") reprezentativne slike "Doba ratnog". Ove posljednje slike su po naglašeno skulptorskoj modelaciji i raščlambi moćnih ženskih figura i po lapidarnom rezanju volumana u nekom surovom prostoru-vremenu koncepcijski najbliže najkvalitetnijim Gudčevim crtežima iznenađujuće sigurnog poteza, superiorne grafije, po kojima bi tog umjetnika valjalo uvrstiti u potencijalnu antologiju hrvatskog crteža."
Branko Cerovac, iz predgovora kataloga izložbe

povratak